fbpx
Blog

Se apropie sezonul cumparaturilor in masa. Cum sa-i faci fata

Black Friday, Sfantul Nicolae si Craciunul se apropie cu pasi repezi, iar daca ai un magazin de tip e-commerce trebuie neaparat sa citesti acest articol. In el iti spunem cum sa faci sa treci mai usor peste aceasta perioada aglomerata de cumparaturi si cum sa ai cat mai multe vanzari.

1. Incepe din timp

Poate parea ciudat ceea ce spunem, insa pregatirea website-ului pe care il ai poate sa inceapa chiar de azi, pentru a nu te aglomera prea tare pe ultima suta de metri.

Verifica website-ul sa se incarce la o viteza buna, fa lista de produse pe care le vei vinde la promotii de neratat, creeaza textele pentru newslettere si social media in avans si lucreaza cu designerul firmei la vizualuri. Chiar daca par treburi simple, acestea iti vor manca o perioada buna de timp daca e sa le pui cap la cap.

2. Creeaza ghiduri de comparatie

Nimeni nu e hotarat din prima sa aleaga un produs in detrimentul altuia, asa ca un ghid in care apar comparatii intre doua sau mai multe produse este bine venit. Selecteaza partile bune ale fiecaruia si aseaza-le intr-un tabel in asa fel incat sa fie usor de urmarit si sa sa faca decizia de cumparare mult mai usoara decat daca ar trebui sa mearga pe bloguri sau alte website-uri pentru a vedea diferentele.

3. Fa un update al site-ului cu vizualuri si content nou

Oamenii intra pe site cu speranta de a gasi ceva potrivit pentru fiecare persoana draga careia ii cumpara un cadou. Fa o lista de produse pe care vrei sa le scoti in fata si aseaza-le la vedere cu ajutorul unui design nou al site-ului – aici ne referim la vizualuri – care sa-i induca pe vizitatori in febra cumparaturilor si sa ii faca sa-si doreasca sa petreaca cat mai mult timp pe site-ul tau.

4. Ai grija la social media

Din acest punct de vedere ar trebui sa depui un efort mai mare decat in restul anului, pentru ca toata lumea va crea reclame in aceasta perioada si cost per click-ul va creste. Acest fapt nu trebuie sa te ia prin surprindere deloc, se intampla mereu.

Gandeste continut pentru social media care sa fie unic si sa atraga atentia asupra ta si in mod organic. Iar daca vrei sa investesti in ads, nu uita sa pui deoparte un buget mai mare decat in alte luni pentru a ajunge la cei la care iti doresti.

5. Imbunatateste pasii de pe site

Daca ai oferte de neratat, trebuie sa ai si un website perfect functional care sa nu puna in dificultate posibilii clienti. Pasii pe care acestia trebuie sa ii parcurga din momentul in care au ajuns pe site-ul tau si pana la plata trebuie sa fie simpli si clari; sa nu existe costuri ascunse pe care sa le descopere abia cand se apropie de momentul in care fac plata etc.

Toate acestea adunate ii vor face nu doar sa cumpere pe moment, ci si sa se intoarca la tine pe site la nevoie.

6. E-mail marketingul sa fie la subiect

Asta inseamna sa iti segmentezi cat mai bine audientele in functie de listele la care s-au abonat la newsletterul tau si de produsele de care sunt interesate.

In perioada sarbatorilor, aproximativ 75% dintre oameni se uita in mail sa vada ce discounturi li se ofera. Iar daca s-au abonat la o anumita lista, inseamna ca ii intereseaza produsele respective.

Continutul personalizat este acela care ii va castiga si ii va transforma in clienti pentru o buna bucata de timp. Acesta inseamna ca esti atent la nevoile lor si iti va aduce puncte de incredere.

7. Politica de returnari

In cazul magazinelor offline este usor: oamenii merg, probeaza, ating si iau decizia de cumparare. In cazul magazinelor online insa regulile de schimba.

Tocmai de aceea trebuie sa fii pregatit sa ai o politica de returnare usoara – poate chiar gratuita – daca cel care a cumparat isi da seama ca produsul nu se ridica la asteptarile lui.

Odata ce ai gasit beneficii pe care le poti oferi atunci cand vine vorba despre politica de retur poti sa marketezi asta ca fiind ceva in plus fata de ce ofera concurenta si vei creste sansele de cumparare.

8. Serviciul cu clientii

Perioadele aglomerate cer multa atentie atunci cand vine vorba despre relatiile cu clientii. Oamenii pe care ii ai angajati trebuie sa faca fata unui load mare de informatii pe care sa le ofere.

Aici ai doua variante la care sa apelezi: instalezi un chatbot pe site care sa raspunda la cele mai comune intrebari, iar la cele foarte personalizate sa raspunda angajatii. Fa inainte scenarii cu intrebarile care pot sa apara si lasa chatbot-ul sa faca treaba aceasta, pentru ca pe cat pare de usor, pe atat de time consuming este.

Acesti 8 pasi te vor ajuta sa treci mai usor peste perioada de Black Friday si cea a sarbatorilor de iarna. Tu ce alte sugestii mai ai pentru cei care au un magazin online?

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net